Κυριακή, 22 Μαρτίου 2009

BODIES:ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Η ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ?


Από τις αρχές Φεβρουαρίου εώς το Μάιο φιλοξενείται στην Τεχνόπολις στο Γκάζι η έκθεση bodies του Dr.Roy Glover.Mια υπερδιαφημιζόμενη έκθεση που έχει φιλοξενηθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις του εξωτερικού,που έχει προσελκύσει γύρω στα 11.000.000 επισκέπτες ενώ έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια θετικά και αρνητικά.

Η έκθεση αυτή παρουσιάζει αληθινά ανθρώπινα σώματα ολόκληρα ή ανά μέλη,τα οποία έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία με σιλικόνη και έχουν πλαστικοποηθεί ώστε να αντέχουν απεριόριστα,με στόχο κυρίως εκπαιδευτικό αλλά και για να καταδείξει την σημασία της άσκησης ή την διακοπη βλαβερών συνηθειών όπως το κάπνισμα ή το υπερβολικό φαγητό.(αυτό διαφημίζουν τουλάχιστον)

Η έκθεση αυτή έχει προκαλέσει ενθουσιασμό στο ελληνικό κοινό καθώς την πρώτη κιόλας εβδομάδα 2.000 την επισκέφθηκαν.Το εισητήριο καθόλα φτηνό 16ευρώ.

Γιατί τα αναφέρω όλα αυτά??Μα γιατί μου κάνει εντύπωση πως τόσοι επισκέπτες δεν αναρωτήθηκαν που βρήκαν αυτά τα σώματα οι δημιουργοί αυτής της έκθεσης!η μάλλον αναρωτήθηκαν αλλά πως και δεν αηδίασαν και μόνο στην σκέψη ότι με ποιον τρόπο μπορεί να πέθαναν αυτοί οι άνθρωποι και αν συγκατατέθηκαν στο να σιλικονοποιηθούν,γδαρθούν,διαμελιστούν και εκτεθούν σαν πράγματα σε ένα εκθεσιακό χώρο!!

Για την προέλευση των εκτιθόμενων σωμάτων έχω ακούσει δύο σενάρια εξίσου φρικιαστικά:πρώτον οτί είναι σώματα ανθρώπων που όντως υπέγραψαν να παραχωρηθούν τα σωματά τους αλλά ελπίζοντας στο να σωθούν κάποιες ζωές και δεύτερον ότι είναι σώματα Κινέζων πολιτών που παραχωρήθηκαν από τις κινέζικες αρχές(και μόνο αυτό δηλαδή φτάνει για να σκεφτείς τα χειρότερα!)και για τα οποία η έκθεση δέν έχει παραστατικά στην διάθεσή της που να αναφέρουν την ταυτότητα, την προέλευση, την αιτία θανάτου των νεκρών ούτε τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τις συγκαταθέσεις τους για δωρεά των σωμάτων τους για επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς, κάτι σπάνιο ούτως η άλλως για τους κινέζους λόγω κουλτούρας και θρησκευτικών πεποιθήσεων.

Προσωπικά δεν πρόκειται να πατήσω σαυτήν την έκθεση για πάρα πολλούς λόγους.Δεν πρόκειται να πληρώσω και να επιβραβεύσω μια έκθεση-εκμετάλευση του θανάτου των ανθρώπων!να δώσω χρήματα για να πλουτίσουν κάποιοι κάποιοι γιατί δεν πιστεύω ότι ο σκοπός της έκθεσης είναι εκπευδευτικός αλλιώς δεν θα είχε ένα τόσο ακριβό εισητήριο και επιπλέον πόσο εκπαιδευτικός?γίνεται να κόψει κάποιος το κάπνισμα όταν παντού υπάρχουν διαφημίσεις τσιγάρων?έτσι κι αλλίως κυκλοφορούν τόσες φωτογραφίες με πνέυνονες κατεστραμένους από το τσιγάρο σε βιβλία και ιντερνετ!

Και γιατί εφόσον άλλος ένας σκοπός είναι να διαδόσουν την δωρεά οργάνων δεν έδωσαν αυτά τα όργανα για μεταμοσχεύσεις παρά τα πλαστικοποίησαν?επιπλέον γιατί να πάω να δω κάτι επι το πλείστον αντιαισθητικό??για να μην πω ανατριχιαστικο?όταν μπρορώ μέσω εγκυκλοπαιδειών ή του υπολογιστή να τα δώ αναπαραστατικότατα μάλιστα!πρέπει να γδάρουμε κάποιον οπωσδήποτε?υπάρχουν δεκάδες άλλες ωραιότερες εκθέσεις...!

Γιατί όλα έχουν ένα όριο!Και ναί δεν είναι όλα Τέχνη!Γιατί η Τέχνη έχει να κάνει με το αισθητικό!Και επιτέλους θα πρέπει να πάψει η σκέψη τα πάντα στο βωμό του "καλού" της ανθρωπότητας...γιατί εμένα μου ακούγεται κάπως αλλιώς...τα πάντα στο βωμό του κέρδους!(16Χ??.οοο.οοο=????)


31 σχόλια:

lagarto είπε...

καλά αυτή η ιστορία από την αρχή δεν μου άρεσε και είχα αηδιάσει!
η εκμετάλλευση της ανθρώπινης ζωής σε όλο της το μεγαλείο!ο αλλος βγάζει λεφτά εις βάρος των νεκρών που προφανώς δεν γνώριζαν ότι προορίζονταν για την έκθεση!και ποιος ξέρει τι τους έκαναν για να μπορέσουν να πάρουν τα σωματά τους...
απλά φρίκη και ντροπή που δεν σεβόμαστε πια ούτε την ανθρώπινη ζωή ούτε το θάνατο ενός ανθρώπου. και δεν το λέω από θρησκευτικής πλευράς, γιατί έτσι κι αλλιώς δεν πιστεύω, αλλά από πλευράς αξίας της ζωής.
και φυσικά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ αυτο το πράγμα!ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ειναι!!!!!
ποιοι εκπεδευτικοί λόγοι;;;μην τρελαθούμε τελείως!!!ας τα κρατούσανε για το μάθημα ανατομίας στα πανεπιστήμια!
απλα μας κοροϊδεύουν!
πολύ καλό ποστ!

navarino-s είπε...

μπράβο ρε monkakia!!! σώσατε την παρτίδα! ήθελα και εγώ να γράψω γι' αυτή την τυμβωρυχία αυτή την συγκεκαλυμμένη νεκροφιλία αλλά φοβόμουν να μη με κράξουν σαν απολίτιστο με τέτοια προβολή που γινόταν στο θέμα. μπράβο monkakia μου .....καθαρματάκια!!!

lagarto είπε...

καλά ναβαρίνο τώρα μου κάνεις πλάκα;;
ποιός να σε κράξει;
έλεος!αυτό που γίνεται είναι σκέτη φρίκη!αυτοι που το κάνουν είναι απολίτιστοι!

Tyler Durden είπε...

Το θέμα έχει πολλές πλευρές και ας μην συντασσόμαστε πίσω από πολιτισμικές προκαταλήψεις και αντιλήψεις περί μακάβριου/θανάτου, κλπ. Είναι τοις πάσι γνωστό πόσο σχετικά είναι αυτά από την εποχή του Ηρόδοτου ακόμα (γνωστό το ανέκδοτο με το φάγωμα των γονιών και το κάψιμο των νεκρών, το ότι σε άλλες κουλτούρες αποτελούν ύψιστη τιμή και σε άλλες προκαλούν απέραντη απέχθεια.

Το μόνο ανησυχητικό για μένα είναι η προέλευση της έκθεσης (Κίνα) όπου η θανατική ποινή και η απαξίωση της ζωής είναι βαθειά ριζωμένη στην κουλτούρα τους σε απίστευτο ψυχικό και σωματικό σαδισμό.

Εφόσον ΔΕΝ ισχύει το παραπάνω δεν βλέπω το λόγο να μην είναι μια ενδιαφέρουσα έκθεση (κάτι σαν περιοδεύον μουσείο) του μακάβριου, όπως τόσα και τόσα μουσεία σε μεγάλες πόλεις, από μουσεία βασανιστηρίων του μεσαίωνα, μουσεία της Πομπηϊας και σκελετών από ανασκαφές,από μεσαιωνικά μπουντρούμια, μούμιες και δεν συμαζεύεται. Για αυτούς τους νεκρούς δεν ισχύει το επιχείρημα ξευτελισμός, απαξίωση του νεκρού, κλπ;

Μη μου πείτε ότι όσοι ταξιδεύετε δεν σπεύδετε στα τμήματα με τις μούμιες, με τους σκελετούς από τα βασανιστήρια, κρανία από πρωτόγονους, κλπ; Μη μου πέιτε ότι δεν επισκέπρτεστε μουσεία φυσικής ιστορίας με βαλσαμωμένα ζώα (τα οποία παρεπιπτόντως ΘΑΝΑΤΩΘΗΚΑΝ ΣΚΟΠΙΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΚΘΕΜΑΤΑ; Ή μήπως τα ζώα είναι άλλο; (κατώτερα όντα πχ;)

Μήπως σε αυτά τα μουσεία το εισιτήριο δεν είναι βαρβάτο; τα μαλλιοκέφαλά μας δεν πληρώνουμε και σε αυτά; Δεν τίθεται θέμα οικονομικής εκμετάλλευσης των βασανισμένων νεκρών σε αυτά;

Θα μου πείτε ότι τα παραπάνω δεν είναι τέχνη, είναι εκπαίδευση, κλπ. Ναι, αλλά και αυτή η έκθεση έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα, όπως δηλώνεται. Οσο για το αν αποτελεί τέχνη ή όχι αυτό πάλι είναι σχετικό. Ενας ορισμός της τέχνης είναι η αναπαράσταση μέσω της ανοικείωσης (δηλ της απομάκρυνσης από το πώς το αναπαριστώμενο αντικέιμενο είναι στην πραγματικότητα). Αποτελούν μορφή τέχνης η χρηση υπολειμμάτων νεκρών, ανθρώπων ή ζώων, κόκκαλα, φτερά, νύχια, κλπ (πχ Svankmajer)ως συνθέσεις.

Η έκθεση αυτών των σωμάτων της έκθεσης Bodies υπο μορφή συνθέσεων και συμπλεγμάτων είναι μια μορφή τέχνης, μια και η ανοικείωση είναι νομίζω ολοφάνερη. Μια άλλη όψη του ανθρώπινου σώματος, αόρατη λόγω του ότι καλύπτεται από το δέρμα, σε διάφορες συνθέσεις και στασεις συνθέτουν ένα επίπεδο ανοικείωσης, οθώντας μας σε μια άλλη οπτική διάσταση των σωμάτων μας.

οσο για το θέμα του αν τιμάμε αυτούς τους νεκρούς με την έκθεσή τους, εμπίπτει πάλι στο θέμα του σχετικισμού. Εγώ θα έλεγα ότι διαιωνίζεται το σώμα τους και δεν το τρων τα σκουλήκια ή οι γύπες, κάτι σαν τις μούμιες. Γιατί κακά τα ψέμματα, όταν μιλάμε για "ανάπαυση του νεκρού σώματος", κλπ πιο πολύ δικές μας μεταφυσικές ανησυχίες προσπαθούμε να κατευνάσουμε ή καλμάρουμε παρά νοιαζόμαστε για την πραγματική τύχη του νεκρού (πώς πχ "αναπαύεται" ένα σώμα που κατατρώγεται από σκουλήκια ή από γύπες; ή από ένα ανατομικό εργαστήριο;)

μερικές σκέψεις μόνο, θα μπορούσα να γράψω για αυτό ολόκληρη διατριβή

Newton είπε...

Πραγματικά δεν είχα ιδέα ότι υπάρχει τέτοια έκθεση. Κατά τη γνώμη μου πάντως η άποψη του tyler είναι σωστή.
Εφόσον δεν υπάρχει δόλος για την εύρεση των πτωμάτων πρόκειται για άλλη μια έκθεση του μακάβριου στην οποία επιλέγεις αν θες να την παρακολουθήσεις. Μήπως στην τηλεόραση όταν βλέπουμε, εμείς και ιδίως τα παιδιά, κάτι εκπομπές-ντοκυμαντερ με ατυχήματα και θανάτους δεν είναι το ίδιο και χειρότερα μακάβρια; δεν βασίζονται στο ανθρώπινο πόνο και την τραγωδία με σκοπό το κέρδος; και μάλιστα τα παρακολουθούν και πολλοί περισσότεροι!

seniorita είπε...

είχα ακούσει για την εν λόγω έκθεση αλλά δεν είχα ιδέα για την προέλευση των σωμάτων και των οργάνων...το πιο ανατριχιαστικό είναι ότι κάποιοι βγάζουν χρήματα εις βάρος νεκρών ανθρώπων.είναι διαφορετικό όταν χρησιμοποιούνται σώματα για επιστημονικούς λόγους και άλλο όταν τα εκθέτουν με σκοπό το κέρδος.

navarino-s είπε...

Για στάσου ρε Tyler! Κάνεις μιαν εμπεριστατωμένη τοποθέτηση περί τέχνης και κανείς βέβαια δεν μπορεί να αντικρούσει οποιαδήποτε θεωρία πάνω στο θέμα. γιατί τα πράγματα αυτά τα λεγόμενα εικαστικά είναι πολύ ανοιχτά και μπορεί να κουβεντιάζουμε με τις ώρες χωρίς να καταλήγουμε σε κάποιο "δια ταύτα". υπάρχει όμως η προσωπική ματιά και η αισθητική εκτίμηση που επιτρέπει στον καθένα μας να κάνει ....μπλιακ για κάτι που μπορεί και να υμνείται από άλλους. αυτό το ....μπλιακ κάνανε και έχουν το δικαίωμα να κάνουν τα monkakia. ένα ...μπλιακ που πέραν των αισθητικών μπορεί να άπτεται και κάποιων ηθικών πραγμάτων. θα φέρω και ένα παράδειγμα: στον έρωτα, είναι γνωστό, υπάρχουν και οι νεκρόφιλοι. πηδάει ο άλλος πεθαμένες. και αν πας π.χ. στο θέατρο και δεις επί σκηνής μια τέτοια αναπαράσταση με πτώμα, εκτός από το ...μπλιακ δεν σούρχεται λιγάκι και να βρίσεις; θα κρατηθείς να μη θιγεί ο κάποιος θεατής με τέτοιο βίτσιο;
οι ανασκαφές και τα ηφαίστεια που αναφέρεις νομίζω είναι άλλο πράγμα.

Tyler Durden είπε...

το αν θα πάει κάποιος ή όχι στην συγκεκριμένη έκθεση είναι καθαρά προσωπικό θέμα, πόσο αντέχει το μακάβριο ή όχι. Δεν μπορεί όμως να κάνει την προσωπική του στάση ιδεολογία και παράδειγμα προς μίμηση. Σε αυτό το πλαίσιο είναι γραμμένο και το άρθρο και τα περισσότερα σχόλια και στο μόνο που συμφωνώ είναι στα ερωτηματικά της προέλευσης των πτωμάτων.

Στο θέατρο, αν υπάρχει θέμα αναπαράστασης σκηνής νεκροφιλίας δεν είναι απαραίτητο να φέρει πραγματικό νεκρό σώμα, καμία απολύτως διαφορά δεν θα είχε από το να προσποιείται ότι κάνει έρωτα με μια κούκλα ή με μια ηθοποιό που είναι ξαπλωμένη και υποκρίνεται τη νεκρή.

Η αναζήτηση ενός ωμού ρεαλισμού στην τέχνη την καταστρέφει ολοκληρωτικά, άντε να δούμε και πραγματικό φόνο ή βιασμό δηλαδή στη σκηνή! Το ίδιο ισχύει για κάτι ανώμαλους, καλλιτέχνες μόνο κατ όνομα, που σφάζουν ζώα στη σκηνή ή αφήνουν σκυλιά να πεθαίνουν από την πεινα ως τάχαμου εικαστική παρέμβαση στις γκαλερί τους.

Ομως εδώ μιλάμε για κάτι καινοφανές, κάτι που απλώς ταράζει τα νερά και προκαλεί ενδιαφέρουσες συζητήσεις για βαθειές προκαταλήψεις από τις οποίες ακόμα διακατεχόμαστε.

Προσωπικά θα προτιμούσα είτε εγώ, είτε προσφιλές προσωπο να έχει μια τέτοια τύχη, από το να πέσει στα χέρια της εκκλησίας που με γραφειοκρατικές διαδικασίες πετάνε τα κόκκαλα των δικών σου σαν να είναι μπάζα και τα κονιορτοποιούν ή τι άλλο τα κάνουν, αντί να τα δίνουν στους συγγενείς και να τα θάβουν ή να τα κρατούν σε προσωπικό χώρο, ή έστω να τα δίνουν σε καλλιτέχνες ή επιστήμονες.

Παλιότερα οι νεκροί ήταν μέρος της κοινότητας και σε κάθε ξεριζωμό από πόλεμο ή θεομηνία ξέθαβαν και παίρναν και τα οστά των νεκρών μαζί τους. Τι είναι προτιμότερο λοιπόν; Πότε τιμάται ένας νεκρός καλύτερα;

the monkeys είπε...

dn sumfwnw tyler...katarxas h ek8esh den exei kanena skopo oute ekpaideutiko oute ais8htiko oute episthmoniko oute tpt.monaxa to kerdos.oute kan mporei n se psuxagwghsei!okey opoios 8elei mporei n pae n to dei..alla xwris n 8elw n eimai duspith kai xwris n xerw sigoura egw proswpika dn pisteuw oti ta an8rwpina swmata exoun er8ei sthnkatoxh twn dhmiourgwn ths ek8esh me nomimo tropo.epipleon auto pou anafereis peri moumiwn,pompias klp einai teleiws diaforetiko.milame gia mia ek8esh opou h idea htan n ek8esoun alh8ina swmata..me stoxo to kerdos.epeita arxisan n prospa8oyn n sullexoun ptwmata profanws!oi moumies apoteloun istoria...episthmh klp...exoun skopo ekpaideutiko kai ekte8hkan meta thn euresh tous meta apo aiwnes kai einai kai ais8htiko einai kommatia istorias kai oi 8anatoi tous prohl8an fysika dn uparxei kamia vevilwsh h ekmetaleush tous.to eishthrio to plhrwneis gia thn sunthrhsh twn ek8ematwn.
ta bodies dn mporeis n xereis apo pou proerxontai...kai oi an8rwpoi autoi prin liga xronia zousan.
euxaristw olous gia ta sxolia!!

lagarto είπε...

δεν συμφωνώ tyler.
πρώτον κατά την άποψή μου είναι άστοχο το να αναφέρεις το κάψιμο και το φάγωμα των πτωμάτων που αναφέρει ο Ηρόδοτος. αυτά ήταν ήθη και έθιμα που έχουν κάποιο συγκεκριμένο συμβολισμό. έχει σχέση με πολλά πράγματα και με το τι πίστευαν τότε οι άνθρωποι.είναι τελείως διαφορετικό. κατά την γνώμη μου είναι άτοπο να συγκρίνουμε τα έθιμα που είχαν διαμορφωθεί σε μια άλλη τελείως διαφορετική εποχή και για άλλους λόγους με την εμπορική εκμετάλλευση των πτωμάτων που γίνεται σε αυτή την έκθεση. πιστεύω είναι διαφορετικά.
δεν νομίζω ότι η συγκεκριμένη έκθεση έχει εκπαιδευτικό σκοπό. θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο να δοθούν αυτά τα πτώματα για το μάθημα ανατομίας, μιας και οι φοιτητές της ιατρικής θα κληθούν να επέμβουν στον ανθρώπινο οργανισμό και όχι οι επισκέπτες της έκθεσης!
επιπλέον, αυτό που λες για την εκκλησία δεν έχει σχέση!το ότι λέω για την εκμετάλλευση του θανατου δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με την εκκλησία, όπως και το τόνισα πιστεύω, ότι αυτή μου η πεποίθηση δεν πηγάζει από το θρησκευτικό μου ήθος!
δεν πιστεύω ότι η εκκλησία γενικώς σέβεται την ανθρώπινη ζωή, το μόνο που σκέφτεται είναι πώς θα τα αρπάξει από τον κάθε πιστό!
απλώς μου φαίνεται τελείως κερδοσκοπικό όλο αυτό και ότι δεν έχει άλλο στόχο εκτός από το κέρδος.
εγώ πάντως δεν έχω σπεύσει να δω βασανιστήρια και μούμιες. γιατί γενικώς πολλά μουσεία εμένα προσωπικά μου φαίνονται απάτες...έχουν σκοπό το κέρδος!δεν είμαι ενάντια μόνο τις έκθεσης αυτής.αυτό βέβαια είναι μια άλλη ιστορία.

Tyler Durden είπε...

η συγκεκριμένη έκθεση είναι η παρουσίαση των αποτελεσμάτων μιας επιστημονικής μεθόδου συντήρησης πτωμάτων. Αυτό από μόνο του είναι κάτι το εκπαιδευτικό, αλλά εννοείται πως ενδιεφέρει μόνο ειδικό κοινό, ιατρικών σχολών ή έστω φίλων του μακάβριου.

Η σχέση με την Κίνα είναι όντως ύποπτη, αλλά αφορά περιφερειακούς ηθικούς προβληματισμούς οικονομικής και ανθρωπιστικής φύσης της έκθεσης,

όχι όμως επί της ουσίας της: δηλ. του δικαιώματος της έκθεσης σε δημόσια θεά ειδικά συντηρημένων πτωμάτων.

Το κέρδος βρίσκεται πίσω από κάθε δημόσια έκθεση, είτε τέχνης, είτε αρχαιολογική, είτα οποιασδήποτε μουσειακής θεματολογίας. Και αυτό το κέρδος είναι υπερπολλαπλάσιο των αναγκών συντήρησης, είτε αυτά είναι πίνακες, είτε μούμιες είναι τα πτώματα της έκθεσης αυτής, είτε οτιδήποτε άλλο.

Αυτό που είναι πραγματικά αποκρουστικό και γενικά δεν βλέπω πουθενά ουσιαστική αντίδραση είναι η ΣΚΟΠΙΜΗ θανάτωση ζώων για να γίνουν εκθέματα σε μουσεία ή ο εγκλεισμός τους σε ζωολ. κήπους για θέαμα και τάχα εκπαιδευτικό μύνημα. Ολοι όσοι αντιδρούν σε αυτή την έκθεση αμφιβάλλω αν δείχνουν την ίδια ευαισθησία για αυτά τα θεάματα. Μάλιστα, όσοι είναι εκπαιδευτικοί σπέυδουν να πάνε και τις τάξεις τους σε ζωολ. κήπους ή μουσεία φυσικής ιστορίας.

lagarto είπε...

@tyler:τώρα tyler συγγνώμη αλλά γενικεύεις!το ότι ενατνιώνομαι στη συγκεκριμένη έκθεση δεν σημαίνει ότι δεν εναντιώνομαι σε ζωολογικούς κήπους και σε μουσεία φυσικής ιστορίας που και καλά έχουν εκπαιδευτικούς σκοπούς, αλλά στην ουσία κρατούν κλεισμένα σε κλουβιά και μακριά από το φυσικό τους περιβάλλον τα ζώα και κάποια τα θανατώνουν και τα βαλσαμώνουν!
αυτή τη στιγμή σχολίασα το συγκεκριμένο θέμα και είπα την άποψη μου. τα άλλα που λες είναι άλλα θέματα που έχουν μεν σχέση με αυτό που συζητάμε αλλά δεν μπορείς να λες ότι (λες αμφιβάλλεις)όσοι εναντιώνονται δεν τους ενδιαφέρει τι γίνεται σε ζωλογ. κήπους κτλ.(μέσα σ'αυτούς λογικά σημαίνει ότι συμπεριλαμβάνεις και έμενα)
απλά πιστεύω ότι η προέλευση των πτωμάτων είναι πολύ ύποπτη!όπως φυσικά γίνεται και με τα πτώματα στα πανεπιστήμια και με τους δωρητές οργάνων!
είναι πολλά που δεν νομίζω ότι μπορούμε να τα συζητήσουμε σε μία σειρα από σχόλια σε ένα post ενός blog.χρείαζεται η προσωπική επαφή για μεγαλύτερη κατανόηση και αποφυγή παρεξηγήσεων.
και όπως είπες είναι απλά κάποιες σκέψεις.δεν μπορείς να εξαντλήσεις ένα θέμα από όλες τις πλευρές του, ειδικά μέσα σε ένα blog!

Βρομιστεράκι είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Βρομιστεράκι είπε...

Tyler Την άποψη μου πάνω στο θέμα αν δεν την ξέρεις ήδη σίγουρα την υποψιάζεσαι. Θα πάω στην έκθεση και η αλήθεια είναι ότι την περίμενα με μεγάλη ανυπομονησία εδώ και ένα χρόνο που είχα μάθει για αυτή.Φυσικά σε καμία περίπτωση δεν την θεωρώ τέχνη διότι δεν είναι τέχνη...είναι ανατομία. Επιστήμη κοινώς.
Γνωρίζεις την αγάπη μου για την ανατομία ή και το μακάβριο ακόμα (αν και προσωπικά δεν την θεωρώ μακάβρια την έκθεση).
Θα πλήρωνα και περισσότερα χρήματα γιατί με ενδιαφέρει το θέμα και θέλω να το δω. Δεν πάω επειδή είναι τρέντι ή επειδή έκανε ντόρο ή επειδή θα συνεισφέρω στα κέρδη του διοργανωτή ή επειδή ξέρω γω τι... Ο λόγος που θα πλήρωνα? Διότι θέλω να μάθω τα μέσα μου από κοντά και όχι απο φωτογραφίες και επειδή δεν μου δίνεται η ευκαιρία να παρακολουθήσω μάθημα ανατομίας εφ'όσον δεν είμαι στην Ιατρική.
Δεν καταλαβαίνω την lagarto που το ονομάζει εκμετάλευση. Δεν είναι υποχραιωμένος ο άλλος ούτε να τα σκάσει αν δεν τον ενδιαφέρει αλλά ούτε και να ασχοληθεί με την έκθεση. Σώματα νεκρών αζήτητα αγαπητή lagarto υπάρχουν πολύ περισσότερα από ότι φαντάζεσαι, μέρος των οποίων κάνουν οι φοιτητές Ιατρικής την ανατομία τους.
Tyler όσο για τα όργανα που αντί να δωρήσουν σιλικονοποίησαν... τι να πω? Αποκλείεται να μην ήταν κατάλληλα για μεταμόσχευση?
Το μόνο ανησυχητικό είναι αυτό που λες Tyler,
"Το μόνο ανησυχητικό για μένα είναι η προέλευση της έκθεσης (Κίνα) όπου η θανατική ποινή και η απαξίωση της ζωής είναι βαθειά ριζωμένη στην κουλτούρα τους σε απίστευτο ψυχικό και σωματικό σαδισμό."
...δηλαδή αν υπάρχει έστω και μία περίπτωση όπου οι άνθρωποι που τους άνηκαν τα σώματα της έκθεσης θανατώθηκαν για αυτό το λόγο.
Μου φαίνεται υπερβολικά τραβηγμένο κάτι τέτοιο πάντως.

Tyler Durden είπε...

lagarto, σόρυ αν παρεξηγ'ήθηκα, δεν αναφέρομαι σε σένα στο θέμα των ζώων στους ζωολ. κήπους, αλλά στο συνολο όλων αυτών που ασκούν τέτοια κριτική στην συγκεκριμένη έκθεση. Εσύ μπορεί να είναι ενάντια σε αυτήν και να είσαι και φιλόζωη, vegan, κλπ. Αλλά επειδή αυτή η έκθεση έχει δεχτεί πολύπλευρη κριτική, είμαι απόλυτα βέβαιος ότι αυτή είναι στο μεγαλύτερο μέρος της ανθρωποκεντρική και οι περισσότεροι δεν το έχουν συνδυάσει με το θέμα της μεταχείρισης των ζώων ως θέαμα ή μπιμπελό.

lagarto είπε...

@βρομιστεράκι:
η εκμετάλλευση που αναφέρω πηγάζει από το ότι αυτός που την διοργανώνει θα πάρει τα λεφτά τα δικά σου για να σου εκθέσει νεκρούς ανθρώπους που δεν ξέρουμε αν είχε τη συγκατάθεσή τους ή όχι και να την είχαν δεν ξέρουμε αν τους ξεπάστρεψαν μια ώρα αρχίτερα για την έκθεση.η εκμετάλλευση επίσης αντανακλάται και στον τρόπο με τον οποίο βρήκαν τα πτώματα ή ανθρώπους που ίσως να ήταν κοινωνικά περιθωριοποιημένοι ή οικονομικά εξαθλιωμένοι και να τους έδωσαν χρήματα με αντάλλαγμα το πτώμα τους.το ξέρω ότι το τραβάω πολύ με αυτά που λέω αλλά δυστυχώς αυτά που αναφέρω γίνονται.
και δεν λέω ότι το ίδιο δεν μπορεί να συμβαίνει με τα πτώματα που δίνονται για ερευνητικούς σκοπούς στα πανεπιστήμια. απλά πιστεύω ότι είναι πιο χρήσιμα εκεί απ'ό,τι σε μια έκθεση που απευθύνεται στους ανθρώπους κυρίως ως ψυχαγωγία, ως ένα δρώμενο, ως μια περιοδεύων έκθεση.
αυτή είναι η δική μου σκέψη.

lagarto είπε...

@tyler:απλά το θέμα για το οποίο έγραψα την άποψή μου ήταν το συγκεκριμένο, το οποίο αφορούσε την συγκεκριμένη έκθεση.

the monkeys είπε...

xmmm vlepw oti ginetai wraios dialogos edw...xairomai!
tyler@sumfwnw me lagarto oti rixneis polla 8emata sto trapezi pou 8eloun polu suzhthsh kai xefeugoun kai ligo apo to post.katarxas polloi dn einai einai sumfwnoi sthn ekmetaleush tvn zwwn...opws ki egw...alla auto einai ena allo megalo 8ema.deuteron eisai apolutos gia tis ek8eseis kai ta mouseia...gia nanfer8w egxwria toulaxiston uparxoun axiologes ek8eseis kai ek8emata se mouseia enw to eisththrio einai poly fthno!!dld o kafes einai akrivoteros.n su anaferw thn ek8esh radiofwnias h opoia dn eixe eishthrio kai htan wraiotath!triton dn 8ewrw ekpaideutiko thn polumerh diaspash pou enas mesos episkepths me vasikes gnwseis iatrikhs kai xhmeias dn prokeitai n katalavei oute kan n prosexei...auto endiaferei tou iatrous...ara pame pali sto 8ema gt n mhn xrhsimopoih8oun sto ma8hma ths anatomias.
vrwmisteraki:esena se endiaferei gt asxoleisai me auta...al giauto uparxoun kai ta seminaria.mia oloklhrh ek8esh apeu8unetai sto euru koino pou dn ton endiaferei toso diexodika to 8ema ths anatomias oute to gnwrizei.nai fainomenika opoios 8elei paei alla apo ti exw dei exei pesei polu diafhmish kai prow8hsh kai exei ginei o analogos doros kai oloi xeroume pws ola auta odhgoun kai voh8oun sto n sureusei o kosmos.
dn to 8ewrw episthmh gt h episthmh exei ena skopo...pios einai o skopos ths ek8eshs auths??paizei n voh8hsei kaneis apo aythn??n sw8ei??h n ma8eis kati parapanw apo auta pou yparxoun sta vivlia k sto internet h kai apo auta pou xereis?
oso anafora gia thn proeleush nmzw eimaste dikaia kaxupoptoi,okey uparxoun ptwmata sta azhthta okey gia thn mh aktalhlothta orismenwn metamosxeumatwn alla einai dunaton tosoi anurwpoi n ta dwrhsan?tosa swmata n vre8hkan sta azhthta?einai dunaton n mhn uparxei ekmetaleush?edw akoma kai sto pio mikro 8ema pisw kryvetai ekmetaleush opws sta extensions!edw gia kati trixes ginetai oloklhrh ekmetaleush sthn india dn 8 ginetai giauton ton logo?
kai exallou dn einai mono h kina uparfxoun kai alles xwres stis opoies h an8rwpinh zwh apaxiwnetai.opote nai dn mu fainetai tragiko akoma kai kapoioi n 8anatw8hkan giauto to logokai opws leei aki to lagarto 8umh8eitai thn olh istoria me dwrhtes organwn.
kalws hr8es sto blog!!:)

navarino-s είπε...

Λοιπόν εγώ σαν μεγαλύτερος ανακεφαλαιώνω μέχρις εδώ γιατί μπορεί να πέσουν και άλλες απόψεις:
Φάνηκε περίτρανα για μια ακόμη φορά αυτό που υποστήριξα στο σχόλιο μου ότι δηλαδή στα περί τέχνης μπορούμε να συζητούμε επί ώρες χωρίς να συμφωνήσουμε σε κανένα "δια ταύτα". από την άλλη όμως μεριά περίτρανα επίσης φάνηκε πως στο συγκεκριμένο θέμα, επειδή έχουμε να κάνουμε με σώματα ανθρώπων η διαφωνίες βαθαίνουν και πάνε πιο πέρα από το "εμένα δεν μου άρεσε". εκφράστηκε από κάποιους μεταξύ των οποίων και εγώ, έντονη απαρέσκεια και απόρριψη που όση συζήτηση και να γίνει νομίζω ότι δεν θα μπορέσει να μας αλλάξει τη γνώμη. Χωρίς με αυτό να θέλω να υποτιμήσω την άλλη άποψη που είναι απόλυτα σεβαστή και την υπερασπίστηκαν οι φορείς της με ισχυρή μάλιστα επιχειρηματολογία, δείχνοντας ότι πρόκειται για ψαγμένους περί την τέχνη ανθρώπους.
Επί τη ευκαιρία ήθελα να αναφέρω ότι κυκλοφόρησε και στα ελληνικά αυτές τις ημέρες και θα το αγοράσω, το βιβλίο του Λεονάρντο ντα Βίντσι με τα εκπληκτικά σκίτσα και τις λεπτομερείς περιγραφές των μυών και των οργάνων του ανθρωπίνου σώματος.

τζόνι τουρτούρας είπε...

Συγχαρητήρια για την ανάρτησή σας!

Η έκθεση αυτή αποτελεί δείγμα έσχατης κατάπτωσης σε πολλά επίπεδα και φυσικά δεν είναι ούτε κατ' ελάχιστον επιστημονική.

Αλίμονο αν εξισώνουμε την επιστημονική γνώση - που απαιτεί πανεπιστημιακή συγκρότηση μετάδοσης της γνώσης, μέλέτη, πολύ
κόπο, διαρκή ενασχόληση και επαφή με το αντικείμενο, καθώς και συγκεκριμένο στόχο: π.χ. δεν γίνεται ανατομία-για-την-ανατομία αλλά ανατομία ώστε να προσκομιστούν γνώσεις που θα βοηθήσουν στη θεραπεία ασθενειών - αυτό είναι ΕΠΙΣΤΗΜΗ! -, αλίμονο λοιπόν αν εξισώσουμε όλα αυτά με μια βόλτα σε μια τέτοια έκθεση!

Σε ό,τι αφορά την σκοτεινότατη προέλευση των πτωμάτων, μια σημαντική πληροφορία που δίνεται από την ιστοσελίδα της ίδιας της διοργανώτριας εταιρείας, PREMIER EXHIBITIONS και αφορά στην έρευνα της Εισαγγελίας Νέας Υόρκης σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.

http://www.prxi.com/nycrefunds/

Όπου διαβάζουμε για την έκθεση BODIES ... THE EXHIBITION (που παρουσιάζεται τώρα στην ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ) την εξής διαφωτιστική διευκρίνηση, την οποία η εισαγγελία της Ν.Υ. υποχρέωσε την Premier Exhibition να αναρτήσει και στην ιστοσελίδα της αλλά και στην είσοδο της έκθεσης (μην κοιτάτε που εδώ στην ψωροκώσταινε δεν τρέχει κάστανο):

In keeping with the May 23, 2008 Assurance of Discontinuance executed by Premier Exhibitions, Inc. (the "Company") and The Attorney General for the State of New York, the Company agreed to disclose the following regarding "BODIES... The Exhibition", at South Street Seaport:

(A) "This exhibit displays human remains of Chinese citizens or residents which were originally received by the Chinese Bureau of Police. The Chinese Bureau of Police may receive bodies from Chinese prisons. Premier cannot independently verify that the human remains you are viewing are not those of persons who were incarcerated in Chinese prisons.

(B) "This exhibit displays full body cadavers as well as human body parts, organs, fetuses and embryos that come from cadavers of Chinese citizens or residents. With respect to the human parts, organs, fetuses and embryos you are viewing, Premier relies solely on the representations of its Chinese partners and cannot independently verify that they do not belong to persons executed while incarcerated in Chinese prisons."

Γενικότερα: σημαντικότατη και άκρως ενδιαφέρουσα πληροφόρηση για μια προσπάθεια συγκροτημένου και πολύπλευρου αντίλογου στην έκθεση, θα βρείτε εδώ:

http://aboutbodies.blogspot.com

---

Υ.Γ. Να σημειώσω πληροφοριακά, ότι σοβαρές ενστάσεις και αντιρρήσεις έχει ξεσηκωθεί από την πρώτη μέρα που εγκαινιάστηκε αυτή η έκθεση.

βλ. π.χ. http://dangerfew.blogspot.com/2009/02/blog-post_8502.html

Βρομιστεράκι είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Βρομιστεράκι είπε...

Αγαπητή lagarto θεωρώ την άποψη να θανατώθηκαν για να βαλσαμωθούν αυτοί στους οποίους ανήκαν τα πτώματα ότι ανήκει στον χώρο του φανταστικού το λιγότερο... Εκτός και αν διαθέτεις ισχυρα αποδεικτικά όπου τότε θα σε παρακαλούσα να τα δημοσιεύσεις.

Οικοδεσπότες monkeys λέτε "vrwmisteraki:esena se endiaferei gt asxoleisai me auta...al giauto uparxoun kai ta seminaria.mia oloklhrh ek8esh apeu8unetai sto euru koino pou dn ton endiaferei toso diexodika to 8ema ths anatomias oute to gnwrizei."
Πραγματι, ναι με ενδιαφέρει το θέμα όπως άλλωστε κάνει μπαμ και από το παραπάνω σχόλιό μου.
Σεμινάρια? Δηλαδή? Αν υπάρχει σχετικό σεμινάριο πες το μου διότι ειλικρινά δεν το γνωρίζω...
Η έκθεση δεν απευθύνεται σε ευρύ κοινό, απευθύνεται σε όλον τον κόσμο. Η κάθε έκθεση. Από εκεί και πέρα ενημερώνεσαι και αν σε ενδιαφέρει πας. Αν είσαι τόσο καθυστερημένος ώστε να επηρεαστείς από μία διαφήμηση που θα σε πείσει τόσο εύκολα ενώ δεν σου αρέσει το θέμα...τότε λυπάμαι αλλά είσαι άξιος της τύχης σου! Φυσικά χώρις καμία διαθεση ειρωνίας και εννοείται πως δεν απευθύνομαι σε εσάς προσωπικά monkeys.

Φίλε μου navarino-s φαντάζομαι ότι εννοείς και εμένα στους αντίθετους.
Δεν την θεωρώ έκθεση τέχνης, όπως και σε καμία περίπτωση δεν είμαι εγώ ειδικός τέχνης. Αφαινώς γιατί δεν γνωρίζω σχετικά αφαιτέρου διότι δεν με πολυνοιάζει κι'ολας. Αν είναι ένα έργο που μου αρέσει, μου αρέσει και τέλος. Δεν αναλώνομαι σε αναλύσεις και σε φληναφήματα κριτικών τέχνης.
Και επιτέλους navarino-s βρήκα κάτι στο οποίο διαφωνούμε :))))

τζόνι τουρτούρας ΚΑΙ?
Και τώρα που μάθαμε ότι είναι σώματα που μπορεί να ανήκαν σε πρώην φυλλακισμένους? Τι αλλάζει?
Δεν βλέπω καμία διαφορά.

the monkeys είπε...

vrwmisteraki:giauto me ta seminaria prepei n psaxeis polu...al nmzw ola exoun kati enallaktiko.nmzw oti o filos mas o tourtouras ta eipe ola...dn exw tpt na prostesw.h idia eixes pei"Το μόνο ανησυχητικό για μένα είναι η προέλευση της έκθεσης (Κίνα) όπου η θανατική ποινή και η απαξίωση της ζωής είναι βαθειά ριζωμένη στην κουλτούρα τους σε απίστευτο ψυχικό και σωματικό σαδισμό."
oso anafora gia thn diafhmish nmzw oti thn exeis upotimhsei pl...einai pl upoulh...gt akrivws auto safhnei n nmzeis oti einai epilogh su ma h diafhmish apeu8unetai sto uposeinhdhto nmzw auto einai kati pou pagkosmiws einai dedomeno.
twra auto pou les kai epeidh htan fulakismenoi?
e sigoura dn sugkatate8hkan kai an sigkatate8hkan dn htan apo eleu8erh epilogh...kai sigoura ta aitia 8anatou tous dn htan kai toso fusika...vasanisthria,peina,kakouxies,ekteleseis...oloi autoi oi fulakismenoi exoun mpei gia psilou phdhma sthn fulakh kai einai kai kuriws antifronountes.apla einai eukolo n leme okey kai ti mas noizei poio htan kai ti egine...

lagarto είπε...

@βρομιστεράκι: δεν νομίζω ότι αυτό που λέω ανήκειε στην σφαίρα του φανταστικού!ή πολύ αφελής είσαι ή μάλλον εθελοτυφλείς λίγο.δεν έχω αποδείξεις, γιατί δεν ήμουν μπροστά φυσικά!
αλλά υπάρχουν πολλές ιστορίες και κάποια περιστατικά που δεν αποκλείουν και αυτό το ενδεχόμενο!το ότι αυτοί που έχουν δηλώση δωρητές οργάνων και κατά έναν περίεργο λόγο πεθαίνουν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, το προσπερνάμε έτσι;μόνο από αυτό να πάρουμε παράδειγμα τότε δεν το βρίσκω καθόλου αδύνατο να υσυνβαίνει κάτι τέτοιο και με αυτήν την έκθεση και αν λάβουμε υπόψη μας ότι η προέλευση των πτωμάτων είναι από την Κίνα!
συγγνώμη το ότι μπορεί να ήταν φυλακισμένοι δεν άλλαζει τίποτα για σένα; όπως είπε και το monkey και συμφωνώ μαζί του, δεν μας νοιάζει αν αυτοί βασανίστηκαν και τους ξέκαναν μια ώρα αρχίτερα, δεδομένου των συνθηκών που επικρατούν μέσα στις φυλακές;;!!και ειδικά αν δόθηκαν λεφτά σε σωφρονιστικούς υπαλλήλους ακόμη πιο εύκολο να τους σκοτώσουν!τους βασάνιζαν και είχαν επιπλέον κέρδος!
πραγματικά δεν ξέρω από που προέρχονται τα πτώματα αλλά η όλη ιστορία κάτι βρωμάει...
@τορτουρας: συμφωνώ σ'αυτό που λες για την επιστήμη.όπως είχα προαναφέρει οι φοιτητές της ιατρικής θα κληθούν να κάνουν χειρουργική επέμβαση και όχι οι επισκέπτες της έκθεσης.

το θέμα δεν είναι τόσο απλό όσο θέλετε να το παρουσιάσετε...
έχει πολλές προεκτάσεις.

τζόνι τουρτούρας είπε...

@ Βρομιστεράκι: "τζόνι τουρτούρας ΚΑΙ? Και τώρα που μάθαμε ότι είναι σώματα που μπορεί να ανήκαν σε πρώην φυλλακισμένους? Τι αλλάζει? Δεν βλέπω καμία διαφορά."

- Αχαχούχα! Τώρα το μάθατε; Άρα δεν ψάξατε αγαπητέ. Γιατί είναι πασίγνωστο από χρόνια. Για όποιον φυσικά δεν εκστασιάζεται με οτιδήποτε "εντυπωσιακό" πασάρει η αγορά.

Πάντως, μια και κάθε μάθηση είναι για καλό, πού ξέρεις, αν ψάξεις λίγο παραπάνω ίσως μάθεις κι άλλα ενδιαφέροντα πράγματα για τη σκοτεινή πλευρά αυτής της έκθεσης. Όρεξη για μάθηση να έχει κανείς.

Όσο για το χόμπι σου της ανατομίας - και αφού σε παρακαλέσω να μη μπερδεύεις τα χόμπι με την επιστήμη και τους χομπίστες με τους επιστήμονες! -, αν ψάξεις κατά Ιατρική Σχολή μεριά ίσως βρεις καλύτερους τρόπους για να το ικανοποιείς. Ρωτώντας πας στη Ρώμη.

---

@ lagarto,

ε, μα είναι στοιχειώδες αυτό που επισημαίνεις και εσύ για τη χαώδη διαφορά της επιστήμης από αυτό το τσίρκο - κι όμως, έχουμε φτάσει στο σημείο ακόμα και τα στοιχειώδη να χρειάζονται υπόμνηση...

Οι ανατομικές γνώσεις, που υποτίθεται ότι προσφέρει με το αζημίωτο αυτή η έκθεση, μπορούν κάλλιστα να προσκομιστούν (και έως τώρα έτσι γινόταν) από τέλεια ομοιώματα, άψογα σε κάθε λεπτομέρεια. Τίποτα το ευκολότερο από το να παραχθούν τέτοια ομοιώματα, τίποτα το ευκολότερο από το να τελειοποιηθούν τόσο ώστε να αποτυπώνουν όλα όσα δείχνει η έκθεση κι ακόμα καλύτερα!

Ποιά είναι η διαφορά; Πολύ απλά, ότι αν γινόταν μια έκθεση με τέλεια ομοιώματα, δεν θα πατούσε ψυχή! Όπως δεν πατάει ούτε λ.χ. στον Παρθενώνα... Κάνε όμως ένα strip-show λ.χ. στον Παρθενώνα και ντύσε το με κατάλληλα ιδεολογήματα, του στιλ "ζωντανή αναπαράσταση των αρχαίων τελετουργιών", και να δεις τότε πώς τιγκάρει η Ακρόπολη από ... ευλαβείς προσκυνητές και λοιπούς ... φιλομαθείς, που ... διψούν για γνώσεις!

Έτσι κι εδώ. Μια έκθεση με τέλεια ομοιώματα ισοδυναμεί με εμπορική αποτυχία, κάτι που δεν ανέχεται καμιά ανώνυμη εταιρεία όπως η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Premier Exhibitions. Κάνε λοιπόν μια έκθεση με αληθινά πτώματα και να πώς ξεχειλίζει το ταμείο!

Σε καμιά απολύτως "επιστήμη", ούτε καν "φιλομάθεια", δεν στηρίζεται τούτη η έκθεση. Αυτά είναι τα περιτυλίγματα (όπως είπαμε και για το Parthenon Strip Show). Στηρίζεται καθαρά και μόνο στον ΦΤΗΝΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟ και στη "νεκροσκοπική" διάθεση του όχλου. Στο chill 'n' thrill, που λένε.

Βρομιστεράκι είπε...

lagarto, monkeys & τουρτούρας είναι περισσότερο από εμφανές ότι δεν υπάρχει κοινό σημείο και δεν συμφωνούμε κάπου, οπότε όσο και να συνεχίσουμε την κουβέντα ο καθένας μας θα λέει τα δικά του και αποτέλεσμα δεν θα βγαίνει.
Απλά λοιπόν ας πω ότι διαφωνώ σχεδόν με όλα όσα υποστηρίζετε και ας το λήξω εδώ.

Mr Arvulas είπε...

Μπλιαχ.αηδιαζω και στην σκεψη..Γκαζι ειπατε ε??ε δεν παμε καλα!

Newton είπε...

Τι έγινε ρε νεκρόφιλα πιθηκάκια (που κάνετε και μπλιακ), πολύ διαφωνία βλέπω! εσείς το προκαλέσατε βρε; σα δεν ντρέπεστε!

lagarto είπε...

όποιος ενδιαφέρεται αυτή τη Δευτέρα στην ΑΣΚΤ(Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών)
θα πραγματοπιηθεί εκδήλωση με τίτλο "Αντι-σώματα".αρχίζει στις 19:00.
για περισσότερες πληροφορίες
http://aboutbodies.blogspot.com/

lagarto είπε...

ένα ενδιαφέρον άρθρο από την ιστορικό τέχνης και καθηγήτρια Πέπη Ρηγοπούλου πάνω σ'αυτή την έκθεση.
http://galera.gr/magazine/modules/articles/article.php?id=1589

the monkeys είπε...

tourtouras@:sumfwnw apoluta,toxesi psaxei to 8ema...me kalupteis panta!kalwshr8es sto blog!!:)
lagarto:emeis sumfwnoume toxereis:P:P...kala ekanes kai evales auto gia thn ek8esh kai to link!;)
vrwmisteraki:e an den se epeisan ola ta opoia katate8hkan san antilogos.einai apoluto diakaiwma su n diafwneis.elpizw nse doume kai sta epomena post!
mrarvulas:ki egw to idio...
episthmonako:nai ontws polu diafwnia al maresei kai h diafnwia!!!einai pio wraia apo thn sumfwnia!!azxaxa.ka8armata teleiws eides ti prokalesame??axaxa.:P