Κυριακή 21 Ιουνίου 2009

GOTHIC METAL & ELECTRO GOTHIC

GOTHIC METAL

Το είδος της Gothic Metal είναι ένα συνοθύλευμα από τον σκληρό ήχο της Ηeavy Μetal και από την μελαγχολία της Gothic Rock μουσικής. Δημιουργήθηκε στην Ευρώπη το ’90 ως απόφυση της Death και Doom Metal .

Πρωτοπόροι του είδους ήταν οι Paradise Lost, Anathema, My Dying Bride, Type O Negative, Tiamat, The Gathering, ενώ στα μέσα του ’90 οι Moonspell, Theatres des Vampires και Cradle of Filth έφεραν το gothic σε μία πιο Black Metal εκδοχή και παράλληλα οι Nightwish, Tristania και Within Temptation σε μία πιο Symphonic Metal.

Παρόλα αυτά την πιο mainstream εκδοχή του η Gothic την γνώρισε τον 21ο αιώνα (ειδικότερα στην Ευρώπη), αφού μπάντες όπως HIM, To Die For, The 69 Eyes, Sentenced, αλλά και Marilyn Manson κ.α. δήλωσαν δυναμικά το παρόν τους με πολλά επιτυχημένα εμπορικά singles.

Βασικό χαρακτηριστικό της Gothic είναι οι μελαγχολικοί έως και καταθλιπτικοί πολλές φορές στίχοι. Στίχοι που αναφέρονται σε χαμένες αγάπες, σε θρησκεία , σε μυθολογία, σε ρομαντισμό, σε φόβο, σε τάσεις αυτοκτονίας, σε dark ομορφιά, στο θάνατο, στον πόνο και στο δράμα, βασισμένες κυρίως στις προσωπικές εμπειρίες των groups. Όσο για τα φωνητικά, αυτά αποτελούνται είτε από αντρικές είτε από γυναικείες φωνές ή και από συνδυασμό των δύο, όπως στους Theatre of Tragedy, Tristania, Mandrake κ.α. Πάντως πιο συχνά εμφανίζονται γυναικεία φωνητικά όπως και κοπέλες fans του είδους σε σχέση με τους άντρες fans που προτιμούν τα άλλα είδη της Metal περισσότερο. Η “μόδα” από την άλλη σχετίζεται με το gothic κίνημα, δηλαδή dark ρούχα και makeup και θρησκευτικά σύμβολα.

GOTHIC METAL



Υπάρχουν και άλλα όπως Therion, Within Temptation, Cradle of Filth, Pale Forest, Anathema, Paradise Lost, Sirenia, Leave's Eyes. Lilitu, Silentium, Lunatica, Enslavement of Beauty, Tiarra, Macbeth, Catafalque, Theatres des Vampires, the Sins of Thy Beloved, After Forever, To Mera, Xandria, Epica, Season's End, Alexis Machine, Deadlock, Closterkeller, Finntroll, Mandrake, Visions of Atlantis, Tiamat, ThanatoSchizO, Sinamore, Sinamore, Saturnus, Poisonblack, Penumbra, Octavia Sperati, My Dying Bride, Flowing Tears, Evereve, Eternal Tears of Sorrow, Estatic Fear, Cruptal Darkness, Autumn, Atrocity κ.α.

ELECTRO GOTHIC

Η Electro Gothic/ Electro Goth μουσική είναι πιο σύνθετη, καθώς έχει πολλά παρακλάδια. Είναι επιρεασμένη κυρίως από την παραδοσιακή Gothic Rock μουσική (απλά σε μία πιο electro version) και ενσωματωμένη με έντονα μουσικά στοιχεία των keyboards, synthesizers, καθώς και ψηφιακών οργάνων.

INDUSTRIAL GOTH

Η Industrial Goth μουσική εσωκλείει αρκετές μορφές ηλεκτρονικής μουσικής. Ξεκίνησε στα μέσα του ’70 και από τότε έχει υποστηριχθεί από πολλούς καλλιτέχνες. Θεωρείται μία από τις πιο επιθετικές μορφές της ηλεκτρονικής και της rock μουσικής.

Οι ιδρυτές του είδους ήταν οι Throbbing Gristle, Cabaret Voltaire, Boyd Rice, SPK και Z’EV. Μπάντες όπως Test Dept, Clock DVA, Nocturnal Emissions, Whitehouse, SPK κ.α. ακολούθησαν.

Κύρια χαρακτηριστικά του είδους είναι ο θορυβώδης και επιθετικός ήχος, αλλά και η χρήση ηλεκτρονικών synthesizers, κιθάρας, αλλά και αντικειμένων όπως μπουκάλια και κονσερβοκούτια (τα λεγόμενα found objects, που ενώ έχουν άλλη χρήση, μπορεί να χρησιμοποιηθούν και στην παραγωγή ήχου). Όσο για τους στίχους, αυτοί αφορούσαν ιστορίες από εγκλήματα και φυλακισμένους, πολέμους, κυβερνητικά και κοινωνικά θέματα, αλλά και ένα συνοθύλευμα από αισθήσεις όπως αγάπη, μίσος, εκδίκηση.

Εν συνεχεία ήρθε και το post industrial που ήταν ένα μείγμα από electro dance, folk, ambient και noise music.

DARKWAVE


Η Darkwave ξεκίνησε στος τέλος του ’70 και ήταν ένας συνδυασμός της τότε μουσικής σκηνής της Post Punk και New Wave. Θεωρείται ως από τα πιο dark και θλιμμένα μουσικά ακούσματα.


Οι ιδρυτές του είδους ήταν οι Bauhaus, Joy Division, The Cure, Siouxsie & the Banshees, The Chameleons, New Order, Cocteau Twins, Anne Clark, Chris and Cosey, Fad Gadget, Soft Cell, Gary Numan και Depeche Mode. Αργότερα όμως εξαπλώθηκε τόσο πολύ που ανάλογα και τη χώρα δημιουργήθηκαν ξεχωριστά υποείδη όπως το γαλλικό Coldwave, που υποστηρίχθηκε από μπάντες όπως KaS Product, Martin Dupont, Asylum Party, Norma Loy, Clair Obscur, Opera Multi Steel, The Breath of Life και Trisomie 21, το Electro Wave των Attrition, In The Nursery and Pink Industry, Clan of Xymox, Mittageisen, Die Form και Psyche και εν τέλει το Neue Deutsche Welle (νέο γερμανικό κύμα) των Asmodi Bizarr, II. Invasion, Unlimited Systems, Mask For, Moloko T, Maerchenbraut και Xmal Deutschland.

Η Γερμανία είναι η χώρα που έχει τα περισσότερα groups της darkwave μουσικής σκηνής με ονόματα όπως Deine Lakaiken, Love Is Colder Than Death, Love Like Blood, Diary of Dreams, Project Pitchfork και Wolfsheim, αλλά και δημιούργησε και ένα νέο είδος το λεγόμενο Neue Deutsche Todeskunst (νέα γερμανική death τέχνη) με καλλιτέχνες όπως Das Ich, Lacrimosa και Relatives Menschsein, που χρησιμοποίησαν μία πιο θεατρική μορφή επιρεασμένη κυρίως από γερμανικά ποιήματα.

Τα μεγαλύτερα festivals της Electro Goth σκηνής λαμβάνουν μέρος στη Γερμανία (με το Mera Luna Festival το οποίο λαμβάνει χώρα στις 8 και 9 Αυγούστου στο Hildesheim και φέτος θα φιλοξενήσει ονόματα όπως The Prodigy, The Birthday Massacre, Die Form, L’ame Immortelle, Schelmish κ.α.) και στο Βέλγιο (με το Gothic Festival στις 24-26 Ιουλίου στο Waregem και φέτος θα φιλοξενήσει ονόματα όπως Hocico, Noisuf-X, Fabrik-C, Blutengel, Die Form, Lacrimosa, The Klinik, Diary of Dreams κ.α.). Παρόλα αυτά και στην Ελλάδα είχαμε το πρώτο Gothic Festival στις 13-16 Μαρτίου του 2008 με ελληνικές μπάντες όπως Parallel Worlds, ForeSin, Cybergoat, Psychic Stigma, Slow Motion κ.α.

ELECTRO GOTHIC



Υπάρχουν και άλλα όπως Diverje, in-FUSED, mi5tergone, man and machines, Cephalgy, l'ame immortelle, the frozen autumn, Clan of Xymox, Malaise, D-Pressiv, Infernosounds, Truemmerwelten, Say Y, Diorama, Diary of Dreams, I,Parasite, Gothminister, Die Form, Mechanical Moth, Lost Area, Suicidal Romance, Fiction 8, Soman, Suicide Commando, Apostygma Berzerk, Wumpscut, Velvet Acid Christ, Icon of Coil, SITD, Tactical Sekt, Helalyn Flowers, Dioxyde, Komor Kommando, Essence of Mind, Schwarzblut, Leaether Strip, Krystal System, Psy'aviah, Stray, Agonised by Love, Glis, Nebula-H, Crisk, Diffuzion, Tamtrum, Loserstreet, Fabrik C, Rotersand, Under Null, Das Ich, Tristesse de la Lune κ.α.

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ?

Περνώντας απέξω απο την Διονυσίου Αεροπαγήτου το Μουσείο σε καταπλήσει.Παρόλη την μοντέρνα αρχιτεκτονική δεν χαλαεί καθόλου το τοπίο και το βράδυ ο φωτισμός είναι φαντασμαγορικός καθώς μπορείς να δεις τα γλυπτά που είναι μέσα στο μουσείο.Το μουσείο εν τέλη αποτελέι τον ιδανικότερο χώρο έκθεσης των γλυπτών και των μαρμάρων.


Το μουσείο έχει κτιστεί σε προβληματικό σημείο.Γνωστό είναι ότι η καφετέρεια για την οποία είχαν σχεδιάσει να βλέπει την Ακρόπολη βλέπει τα δύο μπροστινά κτίρια.Τα κτίρια αυτά είναι μοναδικά ως προς την αρχιτεκτονική τους και ιστορικά καθώς είναι πολλών δεκαετιών,πραγματικά αριστουργήματα αν τα προσέξει κανείς.Η κατεδάφιση-απομάκρυση σε άλλο τόπο κάνοντας τα κομμάτια,που ζητούσαν ως απαραίτητη οι αρχιτέκτονες και άλλοι δημόσιοι φορείς,είναι απαράδεκτη.Καλά όταν το χτίζανε δεν είδαν τα κτίρια αυτά???(ασχολίαστο)



Ο πίο μεγάλος ντόρος όμως γύρω από το Μουσείο είναι φυσικά τό αν θα επιστέψουν τα υπόλοιπα μάρμαρα της ζωοφόρου του Παρθενώνα πού βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο(το Μουσείο αποτελεί ένα ισχυρό επιχείρημα της ελληνικής πλευράς).Και οι δύο πλευρές έχουν τα δικά τους επιχειρήματα και το θέμα κρατάει χρόνια και χρόνια χωρίς λυση φυσικά.



Σε πρόσφατο δημοσίευμα η newsletter αναφέρει ως λύση την προσωρινή μεταφορά των μαρμάρων στην Αθήνα εφόσον αναγνωρίσουμε την κυριότητα τους στο Βρετανικό μουσείο.Η Τέχνη είναι για όλους είναι το κύριω επιχείρημα που προβάλλει.



Συμφωνώ απόλυτα η Τέχνη είναι για όλους,και τα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα τέτοιων μεγάλων πολιτισμών δεν έχουν κυρίαρχο αλλά ανήκουν σε όλη την υφήλιο.Τέτοια έργα τέχνης ανήκουν σ έναν παγκόσμιο πολιτισμό,δεν είναι κτήμα κανενός και πρέπει να έχουν όλοι την πρόσβαση σε αυτά τα αριστουργήματα.Είναι παρανοικό να ζητάει κάθε χώρα να της επιστραφούν όλα τα έργα τέχνης που δημιουργήθηκαν από προγονικούς λαούς ή πιο σωστά από λαούς που ζούσαν στον ίδιο χώρο πριν αιώνες.Γιατί να είναι αναγκασμένος κάποιος να πηγαίνει στην χώρα αυτή για να θαυμάσει κάποια από τα αριστουργήματα του πολιτισμού της και όχι στο μουσείο της χώρα του??Γιατί ορισμένοι να μην καταφέρουν να δούν τα έργα αυτά ποτέ??


Όμως αν μιλήσουμε για τα μάρμαρα του Παρθενώνα συγκεκριμένα θεωρώ ότι είναι η εξαίρεση.Τα μάρμαρα πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα και στο Μουσείο της Ακρόπολης όχι γιατί εδώ ανήκουν(τότε κι εμείς να επιστρέψουμε έργα αιγυπτιακής αρχιτεκτονικής κλπ)αλλά γιατί είναι τραγικό να σπάσει στα δύο ένα τέτοιο έργο τέχνης!Η ζωοφόρος είναι μια ενιαία αναπαράσταση κι ένα έργο ενιαίο το οποίο έτσι όπως έχει διασπαστεί κατακρεουργείται!!Είναι παρανοικό να βρίσκεται το μισό στην Αθήνα και το άλλο στην Βρετανία!δηλαδή για να δείς το υπόλοιπο έργο να πρέπει να πάς αλλόυ.Είναι σαν να παίρνεις την Αφροδίτη της Μήλου και να την κόβεις στα δύο,τα πόδια στην Ελλάδα και το κεφάλι στην Βρετανία!πως θα δείς την ομορφιά μετά?Εγώ ας πούμε βλέποντας τα μάρμαρα δεν μπορώ να καταλάβω ακριβώς τις αναπαραστάσεις και την ομορφία τους όταν τα μισά είναι ζωγραφισμένα σε χαρτί και ας σου εξηγούν την συνέχεια,αν δεν την βλέπεις...Επιπλέον οι Βρετανοί ούτε τα συντηρούν σωστά τα μάρμαρα καθώς μεγάλες καταστροφές έχουν γίνει από συντηρήσεις τους,ούτε όπως τα χουν τοποθετημένα αναδείκνύονται.Για μένα τα μάρμαρα πρέπει να έρθουν εδώ,στο φυσικό περιβάλλον τους,πίσω στον Παρθενώνα.


Το θέμα αυτό θα παραμείνει άλυτο για οικονομικούς κυρίως λόγους,και οι απόψεις θα συνεχίσουν να είναι ποικίλες και αντίθετες για το ποιος έχει το δίκαιο.




-Στις 20 Ιουνίου θα γίνουν,επιτέλους,τα εγκαίνια του Μουσείου,το οποίο δεν ξέρω κι εγώ πόσα χρόνια πήρε για να αποφασιστεί,δρομολογηθεί και ανοικοδομηθεί.






Πέμπτη 4 Ιουνίου 2009

PIRATE PARTY ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ???



Οι εκλογές πλησιάζουν και οι αλλαγές στο πολιτικό κλίμα είναι πλέον γεγονός. Καινούργια κόμματα και καινούργιες συνεργασίες διαμορφώνουν μία διαφορετική πολιτική εικόνα στην χώρα μας. Τη μία ακούμε για ΚΥΝΗΓΟΥΣ, την άλλη για ΑΝΤΑΡΣΙΑ και για ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ. Την μεγάλη ανατροπή όμως την έκανε η Σουηδία, η οποία δημιούργησε το πολιτικό κόμμα PIRATE PARTY (Piratpartiet).


Φυσικά όλοι είχαμε ακούσει πρόσφατα ότι καταδικάστηκαν σε φυλάκιση ενός ετους οι ιδιοκτήτες του Pirate Bay (του διάσημου ΒitTorrent Tracker), παρόλο που το site συνέχισε κανονικά την λειτουργία του και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες δεν έδειξαν να νοιάστηκαν ούτε και στο ελάχιστο για το γεγονός αυτό. Έτσι η απήχηση του PIRATE PARTY, μεγάλωσε τόσο που έφτασαν να αναφέρονται σε πιθανή ελασφάλιση έδρας τους στο Ευροκοινοβούλιο.


Το συγκεκριμένο κόμμα επιθυμεί την ελεύθερη διακίνηση αρχείων και δεδομένων μέσω Internet, την τροποποίηση των νόμων περί copyright και την υποστήριξη των προσωπικών δεδομένων τόσο στο χώρο του Internet, όσο και στη καθημερινή ζωή των χρηστών. Είναι ανεξάρτητο από δεξιά ή αριστερά, έτσι ώστε να έχει μία πιο mainstream τάση.


Η πρώτη συμμετοχή του σε εκλογές ήταν το 2006 όπου κέρδισε το 0.63% των ψήφων και σιγά σιγά ξεπέρασε τους Green Party (οικολόγοι), Left Party (σοσιαλιστές, φεμινιστές), Liberal Party (φιλελεύθεροι), Christian Democrats (δημοκρατικοί) και τους Centre Party (κεντρώοι), κάνοντας το έτσι το τρίτο μεγαλύτερο κόμμα της Σουηδίας, αλλά και το νούμερο ένα από πλευράς νεανικών μελών.


Χαρακτηριστική είναι και η αύξηση των μελών της μετά την ποινικοποίηση των ιδιοκτητών του PIRATE BAY.


Η αρχή έγινε από τη Σουηδία και η συνέχεια ήταν σε χώρες όπως Ισπανία, Αυστρία, Γερμανία, Δανία, Πολωνία και Φινλανδία (επίσημα), αλλά και σε Αμερική, Αργεντινή, Αυστραλία (ανεπίσημα μεν, αλλά ενεργά δε).


Όπως διαπιστώνεται η ύπαρξη νέων κομμάτων που έχουν μία διαφορετική εικόνα από τα ήδη υπάρχοντα, κρίνεται αναγκαία. Πόσο μάλλον εάν αναφέρονται σε πολίτες που δεν έχουν δεξιές ή αριστερές πεποιθήσεις. Τα αιτήματα του συγκεκριμένου κόμματος είναι σαφή. Επιθυμούν την νομιμοποίηση του οποιαδήποτε διαμοιρασμού δεδομένων μέσω Internet (δηλ. ταινιών, βιβλίων, μουσικής κ.α.) αλλά και το πιο σημαντικό θέλουν την ελεύθερη έκφραση των απόψεων των χρηστών (σε forums, blogs κ.α.) όπου θα διασφαλίζονται και τα ατομικά τους στοιχεία, ώστε να μην υπάρχει έλεγχος σε όσους σκέφτονται διαφορετικά ή κοινοποιούν γεγονότα τα οποία κάποιοι θέλουν να αποσιωπήσουν. Η Ελλάδα ίσως ακόμη να θέλει αρκετό χρόνο για τη δημιουργία του δικού της PIRATE PARTY, αλλά κάποια στιγμή ελπίζω να δημιουργηθεί για να καταλάβουμε επιτέλους μόνη μας πόση δύναμη έχει η υπηρεσία που λέγεται Internet.